-УКР-  -ENG-  -РУ- 

© Сайт " Християнский Духовний Навігатор"
Посилання для завантаження:
  spinavig.vn.ua

 
     
 

Витоки «Закону та пророків» - ранньохристиянські погляди

 
 



Закон і пророки – ангели та стихії світу

 
 

АННОТАЦІЯ

У сформованій християнській ортодоксальній позиції взагалі не існує питання про джерело походження «Закону та пророків», оскільки ця позиція вважає, що це походження однозначно виходить відгори. Історично ті погляди, які знижували статус походження, називалися єретичними та гностичними. Однак цікаво, що самі тексти Нового Заповіту також відобразили цей погляд. І така ситуація пояснюється у випадку, якщо підходити до ранньохристиянських вчень у їхньому різноманітті, коли тексти книг Нового Заповіту і представляють це саме різноманіття. Ранньохристиянська історія в цьому випадку є історією їхнього розвитку, взаємодії та навіть боротьби. Коли заснована вже у другому столітті ортодоксальна церква назвала єретичними все те, що не відповідало її уявленням про зміст вчення.

Ця серія публікацій має на меті розкрити деякі яскраві приклади такого відображення на основі самих новозаповітних текстів, коли «Закон і пророки» розглядалися як те, що походить від деяких ангелів або стихій цього світу. Перша серія публікацій демонструє, що новозаповітні тексти зовсім не прагнули втілити сподівання юдаїзму щодо виконання пророків. Так, сам апостол Павло, виходячи з аналізу його послань, повинен був ігнорувати цілий шар пророцтв Танаху. При цьому він мав би пояснити, чому їм ніколи не судилося здійснитися. Євангельські тексти також принаймні не намагаються підтверджувати їх здійснення. Сама ортодоксальна церква чудово усвідомлюючи це з самого початку, створювала алегоричні тлумачення пророків, відкидаючи вчення про будь-яку майбутню земну теократичну епоху. Однак сам Павло міг би у свій час надати своє пояснення, яке ортодоксальний погляд вважав би єретичним. І всі свідчення про це знаходяться в тексті книг Нового Заповіту.

Друга серія публікацій аналізує історію страти Стефана в Єрусалимі та припускає ті ж самі причини. Адже радикальні погляди переосмислення джерел походження закону та пророків мали відобразитися в історії, що фактично сталося в ході першого переслідування. Взагалі біблеїстика приділяє особливу увагу історії суду над Стефаном, намагаючись зрозуміти, які ж були вагомі причини страти й чому переслідування стосувалося лише певного кола послідовників Ісуса. Сам же автор книги Діянь всіляко намагається підкреслити глибоку пошану Стефана до «Закону та пророків» та повну непридатність юдеїв. Однак якщо Стефан знизив той самий священний статус походження, то й результат суду легко пояснюється.

Наступна публікація призначена продемонструвати приклади, коли сам Павло прямим текстом заявляє, наслідуючи за Стефаном, щодо не Божого статусу походження, коли він стверджує, що Мойсеїв Закон також має свій початок у певних ангелах, а дотримання Закону порівнюється зі служінням цим самим ангельським силам. Фактично, цей погляд розкриває те світоглядне уявлення, яке пізніше отримало назву гностичного. Книга Діянь свідчить про неминучий конфлікт, а самі новозавітні тексти в цілому є свідченням розвитку думки того початкового християнства, яке в суті є гностичного характеру.

 

 
 


 
 

Влад Вальберг

 
  Далі >>>
Запрещённая эсхатлогия
 
     
 

В рубрику

Рубрики

Головна